Trouw is een uitstekende krant.
Zelf zeggen ze: "Misschien wel de beste krant van Nederland".
Of Trouw de beste is, weet ik niet, maar Trouw heeft wel de slechtste bezorgservice.

Omdat er alsmaar niets verandert aan de bezorging van Trouw,
open ik hier deze column,

waaraan ik nieuwe ervaringen met de bezorgservice telkens toevoeg,
in de hoop dat de service verbeterd wordt
en men van hogerhand werkelijk wat doet.

Vanmorgen pas om 8 uur wakker. Heerlijk om even uit te slapen. In pyama naar beneden. Geen Trouw op de mat. Het zal toch niet alweer? Slippers aan en naar de brievenbus een paar meter naast de voordeur. Geen krant. Mijn humeur daalt. Niets is zo heerlijk om op zaterdagmorgen wakker te worden met een glaasje sinasappelsap, een beschuitje en een goede krant. Regelmatig duik ik zelfs met de krant nog even het bed in. Maar de krant is er vanmorgen niet. Er gaat een heel verhaal aan vooraf. Hieronder dat relaas.

Van jongs af aan lees ik dagblad Trouw. Eerst bij mijn ouders thuis en later in Spijkenisse, Leerdam, Veenwouden en Sneek. Maar de bezorging is achteruit gehold. In 2011 was de bezorging zo slecht dat de krant minstens eenmaal per week gewoon niet bezorgd werd. Bijna elke keer meldde ik het bij de bezorgdienst van Trouw. Om niet te hoeven zoeken, schreef ik hun telefoonnummer in ons adressenboekje. Elke keer werd gezegd dat de krant zou worden nabezorgd, wat soms gebeurde. Diverse keren heb ik, in overleg met de altijd vriendelijke telefonistes, een officiële klacht ingediend en zou de zaak tot de bodem worden uitgezocht. Er veranderde niets. Begin 2012 was ik zat. Met pijn in mijn hart zei ik het abonnement op. Er was volop begrip van de krant van Trouw en het vooruitbetaalde abonnementsgeld werd correct terugbetaald. Toen Trouw reclame maakte met een leuke aanbieding voor een proefabonnement, zijn we daar op in gegaan, in de stille hoop dat men in de tussentijd wel iets gedaan zou hebben om de bezorging in Sneek te verbeteren. Een tevreden abonnementhouder die al tientallen jaren Trouw leest en zijn abonnement opzegt vanwege de slechte bezorging (nadat anderen uit de straat datzelfde al hadden gedaan om dezelfde redenen!) is natuurlijk alle reden om te zorgen dat de bezorgdienst wel sluitend wordt.

Helaas. In de afgelopen weken was het alweer het vertrouwde liedje. Soms komt het voor dat Trouw zes dagen per week bezorgd wordt, maar meestal niet. Drie of vier keer heb ik de bezorgservice al in de laatste paar weken alweer gebeld. Daarnet - 27 oktober - heb ik door heel erg lang te blijven hangen op het automatische telefoonnummer dat ze tegenwoordig hebben iemand aan de lijn gekregen om mijn verhaal uit de doeken te doen. "Het klopt dat de bezorgservice in Sneek slecht is", werd me gezegd. Dat wist ik al, al is me dat niet verteld toen ik weer opnieuw een abonnement nam. Ik word binnen zeven dagen teruggebeld en krijg extra krantenbonnen toegestuurd. Dat heb ik al een paar keer eerder gehad. Het gaat mij er om dat Trouw niet trouw omgaat met het contract dat we hebben afgesproken, namelijk: ik betaal Trouw en Trouw levert mij zes dagen per week een krant. Daarom ben ik vanmorgen aan deze column begonnen.

Ik houd voorlopig vol en zeg mijn abonnement niet op. Trouw is een prima krant en die lees ik graag. Maar elke keer als Trouw niet bezorgd is, zal ik het hier melden en ook op andere fora's naar dit artikel verwijzen. In de hoop dat het tot de hogere regionen van Trouw doordringt dat ze niet alleen een goede krant moeten maken, maar die ook moeten bezorgen. Van harte hoop ik dat deze column een succesverhaal wordt en ik hier kan melden dat Trouw het probleem van de slechte bezorgservice eindelijk heeft opgelost.

==================================================================

1e naschrift, 27 oktober 2012​:

Het werkt. Terwijl ik deze column nog zit te typen wordt om 9.42 uur de krant alsnog bij mij door de bus gegooid. Ik hoop van harte dat dit het laatste naschrift is en het probleem is opgelost.


==================================================================


2e naschrift, 9 november 2012:

Het gaat goed! Alle ochtenden is de krant bezorgd, zij het af en toe wel laat.
Daarnaast kregen we een brief van Trouw en schonk Trouw ons tegoedbonnen. In de brief bedankt voor mijn inspanningen om de slechte bezorging te stoppen. Zelfs deze site werd daarin genoemd.

Zou het dan toch wat worden met die bezorging van Trouw?


==================================================================


3e naschrift, 18 november 2012:


In de afgelopen week ontvingen we een brief van Trouw waarin gezegd werd dat men maatregelen heeft genomen en de slechte bezorgproblemen in Sneek heeft opgelost. Voor andere Trouw-abonnees in Sneek kan ik niet spreken, maar bij ons is de bezorging tegenwoordig vlekkeloos. Trouw, mijn complimenten!


==================================================================


4e naschrift, 8 december 2012:

Ik ben inmiddels tevreden over de bezorging van Trouw. Zelfs tijdens de afgelopen dagen met de sneeuwoverlast werd Trouw gewoon bezorgd. Zo hoort het natuurlijk ook, maar in het verleden was het wel anders. Trouw, mijn complimenten voor de veranderde bezorging!

 

==================================================================

 

Slot: het is inmiddels medio augustus 2013. De bezorging is uitstekend. Geen enkele maal is de krant niet bezorgd. Is Trouw dan toch niet alleen misschien de beste krant van Nederland, maar heeft Trouw dan toch ook misschien de beste bezorging van Nederland? Bij ons lijkt het er op!


website van Aart C. Veldhuizen, www.aartveldhuizen.nl


Cookies helpen ons onze services te leveren. Door onze services te gebruiken, geeft u aan akkoord te gaan met ons gebruik van cookies. OK